ترجمه مقاله پیشایندهای قصد خرید مصرف کننده از برند حلال – سال 2017
مشخصات مقاله:
عنوان فارسی مقاله:
پیشایندهای قصد خرید مصرف کننده از برند حلال: یک رویکرد یکپارچه
عنوان انگلیسی مقاله:
Antecedents of consumers’ Halal brand purchase intention: an integrated approach
کلمات کلیدی مقاله:
پاکستان، مسلمان، تصویر برند حلال، وفاداری به برند حلال، رضایت از برند حلال، اعتماد به برند حلال
مناسب برای رشته های دانشگاهی زیر:
مدیریت
مناسب برای گرایش های دانشگاهی زیر:
مدیریت کسب و کار، بازاریابی و مدیریت منابع انسانی
وضعیت مقاله انگلیسی و ترجمه:
مقاله انگلیسی را میتوانید به صورت رایگان با فرمت PDF از باکس زیر دانلود نمایید. ترجمه این مقاله با فرمت WORD – DOC آماده خریداری و دانلود آنی میباشد.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
بررسی ادبیات و طرح فرضیات
اثر مثبت کیفیت درک شده برند بر تصویر برند حلال
تاثیر مثبت کیفیت درک شده برند بر رضایت از برند حلال
تاثیر مثبت کیفیت درک شده برند بر اعتماد به برند حلال
تاثیر مثبت کیفیت درک شده برند بر وفاداری به برند حلال
تاثیر مثبت کیفیت درک شده برند، تصویر برند حلال، رضایت از برند حلال، اعتماد به برند حلال و وفاداری به برند حلال بر قصد خرید
روش شناسی
نمونه برداری و گردآوری داده ها
اندازه گیری متغیرها
خصوصیات پاسخ دهندگان
ابزارهای تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج
نتایج CFA
نتایج SEM
نتیجه گیری و پیامدها
محدودیت ها و قلمرو تحقیقات آتی
منابع
قسمتی از مقاله انگلیسی و ترجمه آن:
Introduction
These days, Muslim consumers are faced with a broad selection of Halal products and services. Each product group offers many different local and internationally recognised brands. These brands (hereinafter referred to as Halal brand) use Halal logos or/and symbols that provide assurance to the consumers particularly the Muslims that the ingredients used and the production processes are according to Islamic Shariah (Alam and Sayuti, 2011; Yunos et al., 2014). Thus, Halal brands comply with Shariah together with traditional features of a brand and appear to capture their own niches by projecting themselves as Halal brands (Alam and Sayuti, 2011). On our earth, Islam is the fastest growing religion both in birth and adoption (Ireland and Rajabzadeh, 2011). The Muslim population is approximately 1.6 billion (Ireland and Rajabzadeh, 2011; Pew Research Center, 2009) that is close to a quarter of the world’s population (Hanzaee and Ramezani, 2011). It is projected that this figure will increase at an annual rate of approximately 35 per cent in the next 15 years, from 2.1 billion in 2015 to 2.2 billion by 2030 (Temporal, 2011). This is and will lead to a very sizeable demand for Halal products in Muslims as well as non-Muslims countries. Halal is a word which is derived from the Arabic language which means lawful, permissible or permitted by the Islamic Shariah (Alam and Sayuti, 2011; Lada et al., 2009). It is the dietary standard as well as the religious obligation for Muslims to consume only food that is Halal and is prescribed in the Holy Quran. According to this standard, all foods products are Halal except those that are specifically mentioned as Haram.
مقدمه
امروزه، مصرف کنندگان مسلمان با انتخاب گسترده ای از محصولات و خدمات حلال مواجهند. هر گروه از محصولات، برندهای شناخته شده محلی و بین المللی مختلفی را عرضه می دارند. این برندها (که از این پس برند حلال خوانده می شوند) از آرم و یا نمادهای حلال استفاده می کنند که به مصرف کنندگان به ویژه مسلمانان تضمین می دهند عناصر به کار رفته و فرآیندهای تولید، بر طبق شریعت اسلامی هستند (علم و سایوتی، 2011؛ یونس و همکاران، 2014). بدین ترتیب، برندهای حلال مطابق با شریعت و با ویژگی های سنتی یک برند بوده و به نظر قلمرو خود را با طرح برند حلال دارند (علم و سایوتی، 2011).
در دنیا، اسلام دینی است که سریع ترین رشد را هم در هنگام پیدایش و هم در هنگام پذیرش داشته است (ایرلند و رجب زاده، 2011). جمعیت مسلمانان حدود 1.6 میلیارد است (ایرلند و رجب زاده، 2011؛ مرکز تحقیقات پیو، 2009) که قریب یک چهارم از جمعیت جهان را تشکیل می دهد (هانزایی و رمضانی، 2011). پیش بینی می شود که این رقم با نرخ سالانه 35 درصد در 15 سال آینده از 2.1 میلیارد نفر در سال 2015 به 2.2 میلیارد نفر در سال 2030 افزایش یابد (تمپورال، 2011). این امر به تقاضای بسیار چشمگیر محصولات حلال در کشورهای اسلامی و غیراسلامی منتج خواهد شد. حلال کلمه ای است که از زبان عربی مشتق شده و به معنای قانونی، روا و یا مجاز از نظر شریعت اسلامی می باشد (علم و سایوتی، 2011؛ لادا و همکاران، 2009). حلال بودن معیار تغذیه و هم چنین تعهد مذهبی برای مسلمانان جهت مصرف صرفاً مواد غذایی حلال و تجویز شده در قرآن کریم می باشد. بر طبق این معیار، تمام محصولات مواد غذایی به جز غذاهایی که به طور خاص حرام شمرده شده اند، حلال می باشد.