ترجمه مقاله نقض اهداف مربوط به پوشاک – سال 2019
مشخصات مقاله:
عنوان فارسی مقاله:
نقض اهداف مربوط به پوشاک: بیانیه ری کاواکوبو درباره مد
عنوان انگلیسی مقاله:
Breaking the Idea of Clothes: Rei Kawakubo’s Fashion Manifesto
کلمات کلیدی مقاله:
ری کاواکوبو، کم د گغسن، مد، بیانیه، فوتوریسم
مناسب برای رشته های دانشگاهی زیر:
مدیریت و هنر
مناسب برای گرایش های دانشگاهی زیر:
بازاریابی، مدیریت بازرگانی، طراحی لباس
وضعیت مقاله انگلیسی و ترجمه:
مقاله انگلیسی را میتوانید به صورت رایگان با فرمت PDF از باکس زیر دانلود نمایید. ترجمه این مقاله با فرمت WORD – DOC آماده خریداری و دانلود آنی میباشد.
فهرست مطالب:
چکیده
کاواکوبو
روش شکل گیری
بیانیه
پوشاک
مد
قسمتی از مقاله انگلیسی و ترجمه آن:
Abstract
Rei Kawakubo of Comme des Garc¸ons is an anomaly in fashion’s celebrity-designer, brand-driven world. Intensely private, she rarely gives interviews; instead she expects those wanting to understand her work to look at the clothing itself. So, when she released a “creative manifesto” that offered insight into the Comme des Garc¸ons spring/summer 2014 collection, it made an impression. In the manifesto, Kawakubo claimed to “break the idea of ‘clothes’”, and, certainly, the accompanying collection, Not Making Clothing (spring/summer 2014), represented a new degree of abstraction in the designer’s repertoire that was then amplified in following collections. Bypassing the common response to explain away Kawakubo’s work as art, anti-fashion or a refusal of fashion, in this article the author approaches the manifesto itself as one of Kawakubo’s “works”. Pulling at its threads to unravel the seams of the text, the author begins with its “making” and weaves in and out of the history of the fashion manifesto to compare Kawakubo’s work with the fashion manifestos of the Futurist artists Giacomma Balla and Volt. The author then comes back to the clothes themselves. In breaking the idea of clothes, the author argues, Kawakubo puts into doubt what we take for granted, changing what clothes signify and intensifying the normal work of fashion.
چکیده
ری کاواکوبو موسس برند کم د گغسن (Comme des Garcons) در دنیای مدی که شهرت طراح و اعتیاد به برند اساس آن را تشکیل می دهد، یک شخص غیر عادی محسوب می شود. او کاملا پنهان کار و مرموز است و به ندرت با افراد مصاحبه می کند؛ در عوض از اشخاصی که می خواهند کارش را درک کنند، می خواهد که به خود لباس ها نگاه کنند. بنابراین، وقتی او یک “بیانیه ی خلاقانه” را منتشر کرد که شامل ارزیابیِ مجموعه ی بهار/ تابستان 2014 کم د گغسن بود، مخاطبان بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند. کاواکوبو در بیانیه ادعا می کند که “اهداف مربوط به ‘لباس'” را نقض کرده و قطعا مجموعه ی مربوطه، یعنی نساختن لباس (بهار/ تابستان 2014)، درجه ای جدید از انتزاع را در فهرست نمایش های او ارائه داده؛ این انتزاع در کارهای بعدی او افزایش یافت. نویسنده در این مقاله بررسی آثار کاواکوبو به عنوان هنر، ضدّ مد و سرپیچی از مد را کنار گذاشته و به بررسی خود بیانیه به عنوان یکی از “کارهای” کاواکوبو می پردازد. نویسنده موارد ظاهری و آشکار این بیانیه را کنار می زند تا اساس و پایه ی آن آشکار شود؛ او “روش شکل گیری” بیانیه ی مذکور را در طول تاریخ بیانیه های مد بررسی می کند و کار کاواکوبو را با بیانیه های هنرمندان فوتوریست، گیاکوما بالا (Giacomma Balla) و ولت (Volt) مقایسه می نماید. بعد از آن نویسنده به بررسی خود لباس ها می پردازد. او استدلال می کند که کاواکوبو در فرآیند نقض اهداف مربوط به لباس ها، آن چه را که ما بدون فکر کردن می پذیریم، مورد تردید قرار می دهد؛ آن چه را که لباس ها بر آن دلالت می کنند، تغییر می دهد و عملکرد عادی مد را بهبود می بخشد.