ترجمه مقاله عملگرهای جبری خطی برای اجرای الگوریتم های عددی توسط GPU
مشخصات مقاله:
عنوان فارسی مقاله:
عملگرهای جبری خطی برای اجرای الگوریتم های عددی توسط GPU
عنوان انگلیسی مقاله:
Linear Algebra Operators for GPU Implementation of Numerical Algorithms
کلمات کلیدی مقاله:
شبیه سازی عددی، سخت افزار گرافیک
مناسب برای رشته های دانشگاهی زیر:
مهندسی کامپیوتر
مناسب برای گرایش های دانشگاهی زیر:
مهندسی نرم افزار، مهندسی الگوریتم ها و محاسبات و معماری سیستم های کامپیوتری
وضعیت مقاله انگلیسی و ترجمه:
مقاله انگلیسی را میتوانید به صورت رایگان با فرمت PDF از باکس زیر دانلود نمایید. ترجمه این مقاله با فرمت WORD – DOC آماده خریداری و دانلود آنی میباشد.
فهرست مطالب:
چکیده
1. مقدمه
2. معرفی ماتریس به GPU ها
3. چهار عمل اصلی
3.1. عملیات حسابی بردار
3.2. حاصلضرب ماتریس-بردار
3.3. کاهش بردار
4. ماتریسهای اسپارس
4.1. ماتریسهای نواری
4.2. ماتریسهای اسپارس با توزیع تصادفی
5. مثالها
5.1. روش گرادیان همیوغ
5.2. حلگر گاوس-سایدل
6. بحث و ارزیابی عملکرد
7. جمعبندی
8. تقدیر و تشکر
قسمتی از مقاله انگلیسی و ترجمه آن:
1 Introduction
The development of numerical techniques for solving partial differential equations is one of the traditional subjects in applied mathe matics. These techniques have a variety of applications in physics based simulation and modelling, and they have been frequently employed in computer graphics to provide realistic simulation of real-world phenomena [Kaas and Miller 1990; Chen and da Vitoria Lobo 1995; Foster and Metaxas 1996; Stam 1999; Foster and Fedkiw 2001; Fedkiw et al. 2001]. Despite their use in numerical simulation, these techniques have also been applied in a variety of computer graphics settings, e.g. the simulation of watercolor drawings [Curtis et al. 1997], the processing of polygonal meshes [Desbrun et al. 1999], or the animation of deformable models [Baraff and Witkin 1998; Debunne et al. 2001], to mention just a few.
1. مقدمه
توسعه تکنیک های عددی برای حل معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی، یکی از موضوعات قدیمی در ریاضیات کاربردی است. این تکنیکها دارای کاربردهای وسیعی در شبیهسازیها و مدلسازیهای فیزیکی هستند و به دفعات در گرافیک کامپیوتر مورد استفاده قرار گرفته اند به طوری که بتوان پدیدههای طبیعی را به صورت دقیقی شبیه سازی نمود [کاس و میلر 1990؛ چن و دا ویتوریا لوبو 1995؛ فاستر و متاکزاس 1996؛ استام 1999؛ فاستر و فدکیو 2001؛ فدکیو و همکاران 2001]. این تکنیکها با وجود کاربردشان در شبیه سازی عددی، در موارد بسیاری از محیطهای گرافیک کامپیوتری، اعمال شدهاند؛ مثلا برای ذکر چند مورد از کارهای انجام شده در این زمینه میتوان به این موارد اشاره کرد: شبیه سازی ترسیمهای رنگین کمانی [دسبرون و همکاران 1999]، یا متحرک سازی مدلهای تغییرشکل پذیر [باراف و ویتکین 1998؛ دبان و همکاران 2001].